שר החוץ הצרפתי מאיים על ישראל: "נכיר במדינה הפלסטינית"

דוד לזר 1 Comment on שר החוץ הצרפתי מאיים על ישראל: "נכיר במדינה הפלסטינית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צרפת מאיימת על ישראל: שר החוץ הצרפתי לורן פביוס הודיע אמש (שישי) כי אם לא ייפתר המבוי הסתום בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, ארצו תכיר בקרוב במדינה פלסטינית.

פביוס אמר כי "כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם יש עלינו את החובה לפעול למען פתרון שתי המדינות".

בנוסף, אמר שר החוץ הצרפתי כי בכוונת מדינתו לכנס ועידה בינלאומית בה ייפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וזאת בכדי לקדם את הפתרון בין ישראל לפלסטינים.

כזכור, בשבוע שעבר ביקר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בצרפת, שם נפגש עם הנשיא הולנד וראש הממשלה ולאס.

מי שכמובן נענה מההצהרות הצרפתיות הוא הנשיא אבו מאזן שהודיע כי הוא מברך על היוזמה הצרפתית ובנאום באדיס אבבה אמר כי הפלסטינים לא ישובו לנהל מו"מ רק לשם ניהול המו"מ, ולא יקבלו לעולם הסכמי ביניים זמניים.

במקביל חמאס הודיע כי הוא דוחה את היוזמה הצרפתית. בכיר הארגון איסמאעיל רדואן אמר כי כל הקריאות הבינלאומיות לחידוש המו"מ הן חסרות תועלת ולא מקובלות. כמו"כ ציין רדואן כי מדינות העולם מנסות שוב למצוא פתרונות שכבר כשלו בעבר.

ובישראל מתחו ביקורת על דבריו של שר החוץ הצרפתי וטענו כי הם דווקא מכשילים את המגעים בין הצדדים. על פי גורם מדיני "בעת ששר החוץ של צרפת אומר מראש שאם יוזמתו תגיע למבוי סתום- צרפת תכיר במדינה פלסטינית, אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים – להגיע למבוי סתום. כך לא ניתן לנהל מו״מ ולא להשיג שלום".

גם בארה"ב לא הביעו תמיכה בדבריו של שר החוץ הצרפתי ואמרו כי  "עמדתה המועדפת של ארצות הברית היא שהצדדים יגיעו להסכם במשא ומתן ישיר ביניהם, אנחנו לא הולכים להעלות השערות בנוגע לעתידה של הוועידה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מרגש אתה ממילא פועל כך מה זה משנה אם תצהיר על זה ברבים אידיוט